poniedziałek, 28 listopada 2011

Etli kuru fasulye czyli fasolka po turecku

Na prośbę jednej z czytelniczek podaję przepis na etli kuru fasulye. Potrawa świeża bo wykonana wczoraj wieczorem. Mojemu mężowi (rodowity Turek :)) bardzo smakowała. Więc polecam.
Etli kuru fasulye

2 szklanki fasoli
4 duże cebule
2 papryki sivri biber (osoby robiące danie w Polsce moga dodać jedną małą zieloną paprykę)
duża łyżka koncentratu pomidorowego
300g mięsa pokrojonego w kostke lub kilka kawałków mięsa z kością 
sól
pieprz
kumin
curry

sposób przygotowania
Fasolę moczymy na noc i nastepnego dnia gotujemy ok 15 minut. Odcedzamy. W dużym garnku (polecam szybkowar) obsmażamy na oleju mięso aż wypuści wodę. Dodajemy pokrojona w kostkę cebulę i paprykę. Smażymy aż cebula się zeszkli. Dodajemy koncentrat i smażymy aż zacznie pachnieć. Dodajemy fasolke i mieszamy. Wlewamy tyle wrzatku aby fasola byla przykryta wodą. Solimy i przyprawiamy pieprzem kuminem i płaską łyżeczką curry. Zamykamy garnek i gotujemy ok 20minut w szybkowarze a w normalnym garnku ok 45minut w zależności od rodzaju fasoli.
Tu w Turcji podajemy fasolkę z pilawem i jogurtem lub surówką. Niektórzy np. mój mąż lubią kurufasulye z surową cebulą. To podobno tradycyjny turecki duet fasolka i cebula, kuru fasulye i kurusogan.








3 komentarze:

  1. Nareszcie się doczekałam. Dziękuję bardzo za przepis Pani Emilio :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałem okazję mieszkać przez jakiś czas u rodziny tureckiej i przez całą wizytę faszerowali mnie daniami narodowymi. Dziękuję za przepis, długo szukałem porządnego! :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Juz kilka razy robilam fasolke po turecku jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...