poniedziałek, 21 stycznia 2013

Zapiekana papryka - przepyszna turecka przystawka

Jednym z moich ulubionych dodatków jest własnie papryka. Zapiekam ją i podaję na różne sposoby.
Z jogurtem i bakłażanem, w formie roladek z dowolnym nadzieniem, lub z czosnkiem i oliwą. Przepis na tę ostatnia podam za chwilę


Szybka i bardzo łatwa w wykonaniu.


Zapiekana papryka - przepyszna turecka przystawka

składniki
dowolna ilość papryki najlepiej kolorowej (osoby mieszkające w Turcji wybierajcie mięsista czerwona paprykę innej tu nie mamy)
sól
czosnek
2 łyżki octu winnego
oliwa z oliwek
natka pietruszki


sposób przygotowania
Ilość papryki nie ma znaczenia, może być kilogram albo po prostu 2 sztuki, jak kto woli. Paprykę zapiekamy, zdejmujemy skórę kroimy na czesci dowolnej wielkosci. Z octu soli czosnku i oliwy robimy sos miszając wszystkie składniki, czosnek musi byc zmiażdżony. Zimną paprykę mieszamy z sosem dodajemy natkę pietruszki odstawiamy na godzine i gotowe.






5 komentarzy:

  1. Jak długo zapiekasz paprykę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas zapiekania zalezy od wielkosci papryki. Kiedy widac ze skorka odchodzi od miazszu mozna wyjac i obierac jak lekko ostygnie.

      Usuń
  2. znam podobną, ale paprykę smaży się na patelce, żeby skóra się przypaliła lub na ogniu. Potem skórę się obiera, dodaje czosnek, ocet, oliwę i odrobinę miodu:). Najlepiej żeby przeleżało nawet dobę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za ten wspaniały przepis! Ta przepyszna papryka stała się u nas hitem. Dziękuję Ci za świetnego bloga - trafiłam tu przypadkiem, poszukując przepisów tureckich, i znalazłam wiele wspaniałych smaków, za którymi tęskniłam. Jako dziecko byłam kilkukrotnie w Turcji, także m.in w Izmirze, więc te smaki, a także muzyka, stały się dla mnie bardzo drogie i łączą się z dzieciństwem. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bardzo dziekuje za mily komentarz i cieszy mnie niezmiernie to ze moje potrawy przeniosly Cie choc na chwilke w czasy dziecinstwa.
      Pozdrawiam.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...