piątek, 9 maja 2014

Stambuł cz1. Dni Giresun w Feshane.

Moja druga wyprawa do Stambułu zakończyła się juz prawie tydzień temu a ja wciąż jeszce nie podzieliłam się z Wami zdjęciami i wrażeniami z pobytu.
Tym razem miałam okazję być na dniach Giresun ( miasto w północnej Turcji) w Feshane. Zawsze myślałam że festiwal kuchni regionalnej organizowany w Izmirze jest duży ale to co zobaczyłam w Stambule przeszło moje wszelkie oczekiwania. Nie widzałam co zjeść, czego spróbować, gdzie się obrócić. Wokół mnie same pyszne potrawy i produkty wabiły mnie zapachem i wyglądem. Dostałam oczopląsu i padłam jak osiołek w żłobie co mu owies i siano dali :)
Giresun to miasto słynące przede wszystkim z orzechów laskowych i pysznych serów. Orzechy laskowe na słodko, słono i ostro można było spróbować i kupić na wielu stoiskach. A oto co prezentowali Giresuńczycy na festiwalu w Feshane.


cağ kebabı

kiszonki

pieczona jagnięcina (kuzu çevirme) i pieczony kurczak

chleb z Trabzonu

chleb kukurydziany

ciasteczka kukurydziane

bułeczki z nadzieniem orzechowym

ser tulum

słodkości

taş kadayıf

lokma

baklawa

pide z serem

ser tulum w koziej skórze


jogurt z mleka bawolego


sery w koziej skórze

orzechy laskowe

kömbe orzechy w suszonym syropie z winogron

chałwa z sokiem z winogron i orzechami

chałwa cukrowa z orzechami

sucuk turecka kiełbasa z pistacjami i serem

sucuk turecka kiełbasa

pastyrma suszone mięso

wiejskistrój z regionu Giresun


7 komentarzy:

  1. Piekne! Ach, już mi ślinka leci! Jeszcze tylko 5 dni :) Czy takie , albo podobne festiwale odbywaja sie często? Moze wiesz coś o jakimś ciekawym wydarzeniu między 13 a 22 maja? Moze nawet coś poza Stamułem? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. w Stambule w Feshane w każdy weekend organizowane są takie festiwale. W tym tygodniu są dni Gümüşhane. 13-22 maja też z pewnością coś ciekawego będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj świetnie, na pewno się wybierzemy. Jeśli to nie kłopot mogłabyś napisać gdzie konkretnie się to odbywa? nazwa jakiegoś placu, targu, jak znależć miejsce? Czy to są festiwale w sobote i niedziele?

      Usuń
    2. miejsce nazywa sie Feshane a festiwal jest w piatek sobote i niedziele

      Usuń
  3. Ale wspaniałe produkty! Uwielbiam uczestniczyć w festiwalach kulinarnych, dlatego bardzo Tobie zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, jakie piękne sery. W skórze (?!) pierwszy raz coś takiego widzę. Niektóre potrawy i produkty są dla mnie zdecydowanie egzotyczne, ale bardzo chętnie bym ich spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...