wtorek, 23 września 2014

Turcy maja swoją bazlamę a Polacy podkarpackie proziaki

Tak, tak, dokładnie tak jest. Turecka bazlama ma swój odpowiednik w polskiej kuchni. Oczywiscie z niewielkimi zmianami gdzie zamiast drożdży jest soda ale i bazlamę i proziaki je się na sniadanie. Najlepiej smakują z masłem i serem. Mojej rodzinie posmakowały te dziwnie sodą pachnące male placki więc Wy też spróbujcie, jestem pewna ze będziecie zadowoleni.
Proziaki powstały w ramach wspólnego gotowania z Kasią i Izą

Przepis pochodzi z tej strony.




Podkarpackie proziaki

0,5kg mąki
szklanka kefiru lub rzadkiego jogurtu, ja dodałam jogurt domowy
jajko
szczypta soli
łyżeczka sody

Jogurt mieszamy z sodą i jajkiem, dodajemy mąkę wymieszaną z solą, Zagniatamy dość luźne klejące ciasto. ciasto wałkujemy na grubość 0,5cm i wykrajamy średniej wielkości koła, które smażymy z obu stron na suchej patelni.








3 komentarze:

  1. Mmmm ... takie ciepłe chlebki, serek i pomidor - to musi być pyszne śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och jak ja lubię proziaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie w domu rodzinnym mówiło się na nie po prostu "placki na sodce" i jadło polane miodem popijając świeżo zaparzoną miętą.. to smak mojego dzieciństwa ( jestem z łódzkiego i tu też się takie jada:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...