piątek, 20 marca 2015

Sałatka z buraków. Pancar salatası


Zakochałam się w burakach i to drugi raz się zakochałam. Zawsze je lubiłam ale odkąd wypróbowałam buraki w wersji pieczonaj, polubiłam je jeszcze bardziej. Do wesji pieczonej przekonała mnie Malwina za co jej bardzo dziękuję. 
Buraki wystarczy umyć, owinąć dokładnie folią aluminiową i piec przez 40 - 60 minut w zależności od ich wielkości. Po upieczeniu obieramy i możemy używaźć w taki sposób jaki chcemy. Na przykład do tureckiej sałatki, którą za chwile zaprezentuję.
Sałatkę przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Malwiną z bloga Filozofia Smaku. Koniecznie zajrzyjcie do niej i sprawdźcie jak wygląda jej sałatka.

Burak nie jest bardzo popularnym warzywem w Turcji. Są regiony w których zupełnie go nie znają ale na szczęście w moim regionie egejskim jest bardzo popularny i lubiany zarówno korzeń jak i botwinka. Sałatke polecam jako dodatek do obiadu lub meze (przystawka) do tureckiej rakı.





Sałatka z buraków. Pancar salatası

3 duże pieczone buraki
pół pęczka natki pietruszki
duży ząbek czosnku lub 2 małe
sól
pieprz
sok z cytryny
sok z granata
oliwa z oliwek

Buraki obieramy i kroimy w kostkę, natkę drobno siekamy, czosnek miażdżymy. Oliwę, czosnek, sok z cytryny i granata, sól, pieprz mieszamy i polewamy buraki, Dokładnie mieszamy i posypujemy natką pietruszki. Lekko mieszamy i odstawiamy do lodówki by smaki się połączyły. Można pozostawić w lodówce na noc.





5 komentarzy:

  1. Ja buraki lubię bardzo i to najchętniej w wersji takich sałatek, a nie np. startej na tarce jarzynki, jak robiła moja Mama.

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna propozycja, niby prosta, a jednak pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie pamiętam czy do pieczenia to folię srebrną czy matową stroną na zewnątrz. Sałatka na dzisiaj w planie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, tego to ja tez nie wiem ja dale blyszczaca na zawnatrz.

      Usuń
  4. Sałatka obłędna! Prawdziwe szaleństwo dla kubków smakowych. Już wiem jak z tą folią. Przy pieczeniu matową stroną na zewnątrz.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...