poniedziałek, 15 czerwca 2015

Omlet z serem i grzankami

Omlet z serem i grzankami


Dzisiejszy przepis, który dla Was przygotowałam to moja propozycja na śniadanie. Bardzo sycący omlet, który świetnie pasuje również na sahur. W jednej szybkiej potrawie zawarte są wszystkie składniki pełnowartościowego śniadania. Sahur to śniadanie jedzone podczas muzułmańskiego miesiąca postu Ramazan. Codziennie przez miesiąc o określoniej porze bębniarz spaceruje po całej dzielnicy bębniąc z całych sił by obydzić śpiących muzułmanów na sahur. Taka pobudka nie dla wszystkich jest przyjemna, szczególnie jeśli się nie pości. No cóż, taka tradycja i trzeba się przyzwyczaić. W końcu takie budzenie serwują nam jedynie przez miesiąc. Na przygotowanie i zjedzenie sahuru praktykujący muzułmanie mają około 1,5 godziny, jeśli oczywiście czekają na pobudkę bębniarza. Przy kolejnych postach z propozycjami śniadaniowymi będę dokładniej opisywała zwyczaje związane z sahurem i postaram się nagrać bębniarza byście mogli sami zobaczyć jak wygląda ramazanowa pobudka.



Omlet przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Kasią z bloga Kuchnia bez granic. Kasia również tak jak i ja mieszka w Turcji więc postanowiłyśmy, że razem będziemy prezentowały Wam nasze przykładowe menu na śniadania i kolacje ramazanowe.  Koniecznie zaglądajcie równie do Kasi i sprawdzajcie jakie potrawy proponuje.


Omlet z serem i grzankami


Omlet z serem i grzankami
  • 4 jajka
  • łyżeczka masła
  • ser żółty (użyłam sera kasar)
  • ser typu feta (ja użyłam sera tulum)
  • kromka pieczywa tostowego lub zwykłego białego
  • natka pietruszki
  • pul biber
Na patelni roztapiamy masło i na nim smażymy białe pieczywo pokrojone w drobna kostkę. Smażymy kilka minut. Gdy pieczywo jest wystarczająco chrupkie wlewamy na nie dokładnie roztrzepane jajka, jajka posypujemy serem pokrojonym również w drobną kostkę lub startym na tarce. Omlet przykrywamy pokrywką, ogień zmniejszamy i pozostawiamy na kilka minut następnie zdejmujemy z ognia i czekamy jeszcze kilka minut. Posypulemy, drobno posiekaną natką pietruszki i ostrą lub słodka papryką. Podajemy w pomidorami skropionymi oliwa z oliwek. Nie napisałam nic o soleniu gdyż dodaję słone sery, ich sól w zupełności nam wystacza jeśli lubicie słone potrawy koniecznie posolcie jajka.



Omlet z serem i grzankami

Omlet z serem i grzankami


2 komentarze:

  1. Jajka, ser i grzanki - brzmi bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie wypróbuję przepis ☺ Jakaz to określona pora przypada na sahur☺? Pewnie przed wschodem Słońca...pozdrawiam!, Natalia

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...