środa, 1 lipca 2015

Moje propozycje na ramazanowe menu: dzień 15

Zupa jogurtowa z kotlecikami

Już połowa Ramazanu za nami. Cieszę się bo wciąż mam w głowie mnóstwo nowych propozycji do menu. Wyglada na to, że uda mi się opracować je na całe 29 dni.
 
Menu na dziś:
 
 
Iftar: Zupa jogurtowa z kotlecikami
          Hasan Pasa koftesi
          Sałatka z buraków
          Sernik z makiem


 



Zupa jogurtowa z kotlecikami

Zupa jogurtowa z kotlecikami
  • 300g mięsa mielonego, używam wołowiny
  • garść ryżu
  • mała cebula lub pół dużej
  • ząbek czosnku
  • 2 szklanki jogurtu najlepiej kwaśnego, można też dodać odrobinę soku z cytryny
  • 2 jajka
  • suszona mięta
  • sól
  • pieprz
 
Z mięsa mielonego, ryżu, drobno posiekanej cebuli, zmiażdżonego czosnku i jajka przygotowujemy kotleciki, które taczamy w mące. Do garnka wlewamy 6 szklanek wody i gdy zacznie wrzeć wrzucamy kotleciki, gotujemy około 20 minut zdejmując powstały szum. W miseczce wymieszać jogurt z jajkiem i ogrzać mieszankę dodając po jednej łyżce gotującego się rosołu. Mieszamy by jogurt się nie zważył. Ogrzany jogurt wlewamy do zupy i mieszamy aż się zagotuje. Dosypujemy łyżkę suszonej mięty. Gotujemy jeszcze 5 minut od momentu wrzenia.

4 komentarze:

  1. Slm, czy może mi pani podpowiedzieć, dla czego jak wrzucam kotleciki do wody one mi rozpadają się i robi się kasza?? Robię wszystko według przepisu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najprawdopodobniej za krotko mieszasz mieso. Musi byc dokladnie wymieszane, dluzej niz na polskie kotlety.

      Usuń
  2. A do kotlecików ryż ma być ugotowany , tak jak do naszych gołabków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodaje surowy ryz, podczas gotowanie zmieknie.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...