poniedziałek, 14 września 2015

Węgierski paprykarz z ziemniakami, turecką kielbasą i kluseczkami


Węgierski paprykarz z ziemniakami turecką kiełbasą i kluseczkami
Węgierski paprykarz z ziemniakami turecką kiełbasą i kluseczkami

Kolejne danie przygotowane w ramach wspólnego gotowania. Tym razem kuchnia węgierska. Czy ma coś wspólnego z kuchnią turecką? Z pewnością się coś znajdzie ale danie, które dziś przygotowałam nie ma swego odpowiednika w kuchni tureckiej. Przygotowałam je z Anią i Mirabelką w ramach Festiwalu kuchni węgierskiej który zorganizowała Mirabelka. Jeśli macie ochotę również możecie wziąć w nim udział.


Danie jest bardzo pikantne bo dużo w nim różnego rodzaju papryk. Mimo to moje dzieci je jadły mężowi również smakowało. On lubi wszystko co ostre, dodatkowo dosypał sobie pół łyżeczki papryki chilli.
Przyznam, że kuchnia węgierska mnie zainteresowała więc zagłębię się w nią by znaleźć podobieństwa z kuchnią turecką. Jeśli ich nie znajdę i tak wypróbuję kilka przepisów by ocenić czy to moje smaki. Jeśli mi posmakują podzielę się z Wami.

Moją wersję paprykarza gotowałam wzorując się na tym węgierskim przepisie. To oryginalne węgierskie danie podaje się z sałatką z ogórków, przepis jest na filmiku, ja nie serwowałam jej gdyż mojej rodzinie by nie smakowała. Mój paprykarz podałam na sposób turecki czyli z jogurtem który zmniejszył ostrość potrawy, bez jogurtu dzieci by nie zjadły.

Węgierski paprykarz z ziemniakami, turecką kiełbasą i kluseczkami
  • duża czerwona słodka papryka (w Turcji użyłam kapya biberi)
  • duże zielona słodka papryka (użyłam 2 charleston biber)
  • 5 średniej wielkości ziemniaków
  • cebula
  • czosnek
  • 2 pomidory starte na tarce
  • łyżeczka pasty pomidorowej
  • mała papryczka chilli lub łyżeczka ostrej pasty paprykowej (użyłam Antakya biber salcasi)
  • łyżeczka słodkiej papryki
  • pół łyżeczki ostrej papryki (nie dodałam ze względu na dzieci)
  • mała kiełbasa sucuk 
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki 
  • sól
Cebulę, i paprykę kroimy w kostkę, czosnek miażdżymy, wszystko razem smażymy kilka minut na oliwie. Dodajemy pastę pimidorową i pastę paprykową. Smażymy aż zaczną pachnieć. Dolewamy starte na tarce pomidory dodajemy ziemniaki i mieszamy, dolewamy 3 szklanki wrzatku, doprawiamy papryką i gotujemy około 30 minut, dodajemy kiełbasę pokrojoną w plasty i gotujemy dalej. W tym czasie przygotowujemy kluseczki. Jajka lekko roztrzepujemy dosypujemy mąkę i szcypte soli. Mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Kluseczki kładziemy na wszącą potrawę, mieszamy i gotujemy jeszcze 10 mnut. Podajemy po lekkim ostygnięciu. Możemy posypać natką pietruszki.


Węgierski paprykarz z ziemniakami turecką kiełbasą i kluseczkami
Węgierski paprykarz z ziemniakami turecką kiełbasą i kluseczkami

2 komentarze:

  1. Mam w planach podobny paprykarz ziemniaczany. I zdecydowanie musu być ostry. Dziękuję za kolejne udane wspólne gotowanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam, co prawda bez kluseczek, ale wyszło pyszne danie na 2 dni, wszyscy zadowoleni :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...