piątek, 30 października 2015

Placki z dynią i musem jabłkowym

Placki z dynią
Placki z dynią

Co w jesieni lubię najbardziej? Wiele rzeczy ale jedną z nich z pewnością jest dynia. Ja ją uwielbiam, ona uwielbia mnie :) Niestety w minionych latach nasza miłośc nie była odwzajemniona, przeszkodą były dzieci. Teraz kiedy i one zaczęły pałać uwielbieniem do tego okrąglutkiego warzywa za każdym razem kiedy idę na bazar mój wzrok z utęsknieniem szuka tej najsmaczniejszej słodkawej dyni z zieloną skórką. Kestane kabagi, dynia kasztanaowa tak sie nazywa po turecku. Nie wiem czy jest w Polsce ale to ją właśnie uwielbiamy najbardziej. Wiem wiem Wy w Polsce macie mnóstwo odmian i pewnie się Wam już nudzą, jeśli tak jest to zapraszam na dyniowy maraton. Może odkryjecie ją na nowo z moimi przepisami.

Wykorzystanie dyni w przepisach mącznych to świetny sposób umilenia posiłku naszym maluchom. Jeszcze rok temu moje córki zapytane czy zjedzą dynię odpowiadały NIE i dziś prawdopodobnie odpowiedziałyby tak samo ale kto je pyta :) Zamiast zadawać "głupie" pytania wystarczy pokazać im piękne pomarańczowe placki, bułeczki, makaron czy pierożki mówiąć, że to właśnie dzięki dyni są takie ładne a one zjedzą je z zachwytem w oczach. Tak jest własnie z moimi dziećmi. Obiecałam im też różowe bułeczki z burakiem :) Spróbujcie, może i Wasze dzieci polubią dynię.


Placki z dynią i musem jabłkowym
  • pieczona dynia
  • 2 jajka
  • szklanka kefiru lub rzadkiego jogurtu
  • łyżeczka sody
  • kilka kropli octu winnego
  • sól
  • mąka (tyle by ciasto miało konsystencję jak na racuchy)

Dynię rozgniatamy widelcem, sodę skrapiamy octem by zaczęła się pienić. Dodajemy pozostałe składniki w tym 2 szklanki mąki. Mieszamy dokłądnie. Jeśli ciasto jest rzadkie dodajemy jeszcze kilka łyżek mąki ja robiac te placki dodaję około 2,5 szklanki mąki. Po dokładnym wymieszaniu na dobrze nagrzaną patelnię wlewamy olej i smażymy placki z obu stron na złoty kolor.

Ja moje placki podałam z musem jabłkowym, polecam je również z konfiturą pomarańczową niestety u nas wciąż jeszcze nie sezon na pomarańcze więc musimy poczekać kilka tygodni by móc delektować się wspaniałym smakiem placków z dynią i konfiturą z pomarańczy.

Jeśli u Was już są pomarańcze koniecznie wypróbujcie TEN PRZEPIS.


Placki z dynią
Placki z dynią

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...