wtorek, 13 października 2015

Sałatka z pieczonymi jabłkami


Sałatka z pieczonymi jabłkami
Sałatka z pieczonymi jabłkami
Jesień to wspaniała pora roku, szczególnie w Izmirze. Nie chcę Was drażnić bo wiem, że w niektórych regionach Polski już spadł śnieg ale tu wciąż jeszcze mamy późne lato. Choć powyciągałam jesienne ubrania, nadal nosimy te z krótkim rękawem. Sytuacja polityczna w kraju niepewna ale myślę, że w kurortach turystycznych jest bezpiecznie wiec to ostatnia szansa na wciąż jeszcze letni wyjazd do Turcji.
Sałatka z pieczonymi jabłakmi to wspaniała kwintesencja tureckiej jesieni. To właśnie teraz na bazarowych straganach można znaleźć jabłka różnego gatunku w tym własnie te kwaśne najlepsze na szarlotkę. Szukajcie gatunku arap kizi. To pyszne kwaśne jabłka o miękkim miąższu świetnie nadajace się na mus.
Do tej sałatki nadaje się również gatunek o nazwie arjantin. To twarde jabłko, które nawet po upieczeniu zachowa swój kształt i będzie się pięknie prezentowało na talerzu.

Sałatka z pieczonymi jabłkami nie jest potrawą turecką wymysliłam ją na potrzeby diety mego męża, tak jak większość jesiennych sałatek na blogu. No cóż, jak na dobrą żonę przystało dbam o zdrowie i linię moją i mojej drugiej połowy :)
Sałatka z pieczonymi jabłakmi to połączenie różnych smaków, słodko kwaśny smak jabłaka i melasy z granata, słony smak sera i lekko cierpki smak rukoli świetnie łączą się z ostrością papryki pul biber. Wypróbujcie koniecznie ten przepis a nie pożałujecie.

Potrawa została wykonana w ramach akcji Wspólne Gotowanie, wraz ze mną gotowała Mirabelka i Gin. Koniecznie zajrzyjcie na ich blogi.

Sałatka z pieczonymi jabłakmi
porcja dla dwóch osób
  • 4 male pieczone jabłka
  • pęczek rukoli
  • pół szklanki orzechów włoskich
  • ser feta
  • oliwa z oliwek
  • ostra papryka pul biber
  • melasa z granata
Jak upiekłam jabłka? Wycięłam gniazda i pokroiłam je na ćwiertki ułożyłam w formie przykryłam folią aluminiową i piekłam około 20 minut. Czas pieczenia zależy od gatunku jabłek. 
Na dno miski lub talerza układamy rukolę, następnie ser i orzechy a na koniec upieczone i wystudzone jabłka. Sałatkę polewamy oliwą z oliwek i melasą z granata. Ja nie soliłam, ponieważ dla mnie sól z sera wystarcza. Jeśli jednak lubicie słone potrawy nie zapomnijcie posolić sałatki.  Na koniec dla ostrości posypujemy ostrą papryką pul biber. Podawałam bez mieszania.


Sałatka z pieczonymi jabłkami
Sałatka z pieczonymi jabłkami
Sałatka z pieczonymi jabłkami
Sałatka z pieczonymi jabłkami



1 komentarz:

  1. Łał, bardzo oryginalnie :) Nigdy nie jadłam pieczonych jabłek podanych w sałatce :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...