wtorek, 12 stycznia 2016

Ryba pieczona w papierze / Kağıtta balık

Ryba pieczona w papierze
Ryba pieczona w papierze

Zima to sezon rybny a ja, przyznaję się bez bicia, jestem noga jeśli chodzi o potrawy rybne. Postanowiłam się jednak przełamać i przygotować co tydzień jedną typowo turecką potrawę z rybą lub owocami morza w roli głównej. Z pewnością zauważyliście, że na blogu nie ma zbyt wielu takich własnie przepisów ale to się zmieni. Ryba jest bardzo zdrowa i powinno się ją jeść tym bardziej teraz w sezonie. 

Dziś przygotowałam Wam pyszną bardzo łatwą i szybką w wykonaniu potrawę. Upiekłam rybę zawijając ja w papier do pieczenia.
Wraz ze mną dzisiaj gotowała Kasia z bloga Kuchnia bez granic koniecznie zajrzyjcie do niej i sprawdźcie w jaki sposób przygotowała swoją rybę.

Ryba pieczona w papierze / Kağıtta balık
  • kilogram małej ryby u mnie sardynki
  • cebula u mnie czerwona
  • cytryna
  • czerwona papryka
  • natka pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • oliwa z oliwek
Rybę czyścimy, ja kupując rybę na targu proszę by mi ją oczyszczono. Na papierze do pieczenia układamy pokrojoną w krążki cebulę na nią układamy ryby następnie natkę pietruszki i paprykę. Lekko solimy, przyprawiamy, świeżo mielonym czarnym pieprzemm, skrapiamy lekko sokiem z cytryny i  oliwą z oliwek, dokładnie zawijamy w papier do pieczenia zakładając go z góry i z dołu na rybę a boki pod rybę. W ten sam sposób przygotowyjemy odpowiednią ilość kolejnych porcji. Rybę zawiniętą w papier układamy na blasze i pieczemy 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Podajemy gorącą. Ja podaję z papierem i każdy rozrywa go sam już na talerzu. Można również wyjąć rybę z papieru i podać od razu na talerzu.


Ryba pieczona w papierze
Ryba pieczona w papierze

2 komentarze:

  1. Pyszne! Ja podobnie robie filety rybne. Tylko u mnei jest spora ilosc czosnku. Przy sardynkach sporo zabawy z oscmi jest. Swietne zdjecia zrobilas!

    OdpowiedzUsuń
  2. W papierze jeszcze nie próbowałam. Zazwyczaj w torbie jest pieczone bo "się nie rozwala" i dzieci akurat tak lubią.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...