czwartek, 3 marca 2016

Potrawka curry z ciecierzycy i dyni

Potrawka curry z ciecierzycy i dyni
Potrawka curry z ciecierzycy i dyni

Dzisiaj w ramach cyklu zdrowe odżywianie potrawka warzywna. Niestety nie jest to potrawka typowa dla kuchni tureckiej ale też bardzo smaczna i całkowicie bez problemu da się ja przygotować w Turcji. W oryginalnej wersji są bataty ja jednak ich nie znalazłam więc dodałam dynię, która wciąż jeszcze jest do kupienia na bazarach. Bataty również można kupić w Turcji niestety ja ich nie znalazła, podobno są w dużych marketach.


Dlaczego podaję Wam ten przepis? Dlatego gdyż jest bardzo smaczny i troche inny niż te z kuchni tureckiej a dodatkowo przygotowałam go z Malwiną z bloga Filozofia Smaku. Przepis dostałam od Malwiny a pochodzi on z książki "Veggiestan" Sully Butcher .

Potrawka jest lekko słodka i ostra, wypróbujcie przepis koniecznie. Autorka podała potrawkę z kuskusem ja zjadłam ją samą bez dodatków.


Potrawka curry z ciecierzycy i dyni
  • cebula
  • laska cynamonu
  • oliwa z oliwek
  • 2 ząbki czoasnku
  • świeży imbir 1cm (ja dodałam szczyptę imbiru w proszku)
  • 3 słodkie ziemniaki (ja dodałam 200g dyni)
  • łyżeczka przyprawy curry
  • 4 pomidory (ja dodałam łyżeczkę pasty pomidorowej)
  • garść rodzynek
  • garść migdałów bez skóry (ja nie dodałam)
  • 2 szklanki gotowanej ciecierzycy
  • sół
  • pieprz
Cebulę kroimy w kostkę i smażymy na oliwie, dodajemy czosnek i przyprawy, smażymy około 2 minut i dodajemy dynię pokrojoną w kostkę i ciecierzycę, smażymy i dodajemy pastę pomidorową lub pomidory najlepiej starte na tarce. Smażymy aż pasta pomidorowa zacznie pachnieć. Dolewamy szklankę wrzątku dodajemy rodzynki i migdały, dusimy do miękkości.
Podajemy z kuskusem lub jako samodzielne danie. Ja oczywiście moją potrawkę posypałam natką pietruszki nie wyobrażam sobie potrawy warzywniej bez jej dodatku :)

Potrawka curry z ciecierzycy i dyni
Potrawka curry z ciecierzycy i dyni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...