czwartek, 22 grudnia 2016

Ciasteczka maślane z nutką pomarańczy

Ciasteczka maślane z nutką pomarańczy
Ciasteczka maślane z nutką pomarańczy

Zimę mamy na całego. Choć nie ma śniegu jest zimno i wieje przeszywający aż do kości wiatr. Brrrr lepiej siedzieć w domu i nigdzie nie wychodzić. Gydyby spadł snieg to co innego wtedy żaden mróz nam nie straszny, nosy i policzki mogą marznąć bo w zamamian mielibyśmy biały cudowny puch. Ech marzenia nic nie kosztują. 

Chwaliłam się Wam na FB, że coś się ruszyło i wracam do gotowania. Tak, tak, zgadza się poukładałam sobie w końcu plan dnia w twen sposób, że mogę ugotować coś na bloga. Rodzinka się cieszy, szczególnie mąż, o dziwo brakowało mu nowych smaków. Dzieci też się cieszą, w końcu pierwsze co przygotuję to różne przekąski dla małych i dużych. Coś do przegryzienia do filiżanki goracej kawy czy herbaty. 


Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszne maślane ciasteczka. Ostatnio usiadłam z córką i przejrzłyśmy czasopisma kulinarne jakie udało mi się do tej pory zgromadzić. Jest ich sporo więc było w czym wybierać. Decyzja padła na te właśnie ciasteczka. Serwowano je z filiżanką gorącej czekolady, niestety nasz mleczarz w tym tygodniu zachorował i mleka nie dostarczył więc my nasze ciasteczka zjadłyśmy z dużym kubkiem herbaty imbirowej. Hmmmm pyszności.
Spróbujcie sami!!!

Ciasteczka maślane z nutką pomarańczy
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • jajko
  • 140g masła pokrojonego w drobną kostkę
  • 2 szklanki mąki
  • wanilia
  • skórka otarta z pomarańczy
Cukier miksujemy z jajkiem, dodajemy masło, mąkę, wanilię, i skórkę pomarańczową. Mieszamy ręką lub miksujemy mikserem. Ciasto wkładamy do lodówki na 1,5 godziny. Po wyjęciu z lodówki wałkujemy ciasto na placek grubości 1 cm i wycinamy ciasteczka o dowolnym kształcie. Ciasteczka układamy na blasze i wkładamy do zamrażarki na 15 minut. Następnie pieczemy 15 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni. 


Ciasteczka maślane z nutką pomarańczy
Ciasteczka maślane z nutką pomarańczy

4 komentarze:

  1. Moje dzieciaki ciasteczka maślane wręcz pochłaniają. Jak do tego dołożę jakiś ciekawy ich kształt, na przykład gwiazdki czy właśnie misie to znikają z talerza szybciej niż bardziej typowe słodkości. Zawsze mnie to cieszy. :) Wpis bardzo fajny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile ich sztukowo, tak mniej więcej wychodzi z tych składników?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zalezy od wielkosci ciasteczek. Moje misie byly dosc duze i wyszlo ich okolo 15 sztuk.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...