środa, 22 lutego 2017

Mięsna potrawka z ciecierzycy / Etli nohut


Mięsna potrawka z ciecierzycy / Etli nohut
Mięsna potrawka z ciecierzycy / Etli nohut

W końcu zawitała do nas wiosna. Byłam dziś na bazarze i nie mogłam oderwać oczu od zielska którego mnóstwo jest już na straganach. Znowu jak co roku będę gotowała dziwne potrawy kuchni kreteńskiej. To właśnie w niej króluje zielenina. Wszystko to co Wy w Polsce nazywacie chwastami tu u nas w Izmirze zjada się ze smakiem. Tacy z nas chwastorzercy :)
Dziś jednak mam dla Was wciąż jeszcze zimową potrawę z ciecierzycy. Tym razem jest to mięsna potrawka, którą bardzo lubi moja starsza córka.
Podaję ją z pilawem z ryżu i surówką lub miseczką jogurtu.
Dzisiejszą potrawę przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Mopsikiem. Tematem gotowania są trzy produkty: ciecierzyca, pomidory i pietruszka. Koniecznie zajrzyjcie do Ani ona z pewnością przygotowała coś pysznego.

Mięsna potrawka z ciecierzycą / Etli nohut
  • szklanka wczesniej ugotowanej ciecierzycy, może być z puszki
  • puszka pomidorów w zalewie lub przecieru pomidorowej
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 300g mięsa pokrojone w kostke, u mnie wołowina
  • łyżeczka pasty paprykowej
  • sól
  • pieprz
  • kumin
  • oregano
  • natka pietruszki
Mięso smażymy na oliwie lub łyżce masła w garnku o grubym dnie, po 5 minutach smażenia zmniejszamy ogień do minimum przykrywamy garnek i dusimy mięso około 30 minut od czasu do czasu mieszając. Gdy cała woda wyparuje dodajemy cebulę pokrojoną w drobną kostkę i smażymy dalej, dodajemy zmiażdżony czosnek i chwilę smażymy, dodajemy łyżeczkę pasty paprykowej i smażymy chwilę do czasu aż zacznie pachnieć, dodajemy pomidory z puszki lub przecier pomidorowy i ciecierzycę. Jeśli pomidory nie mają wystarczająco dużo soku dolewamy szklankę wody. Dusimy pod przykryciem odoło 30 minut. Przyprawiamy i dusimy jeszcze kilka minut. Przed podaniem posypujemy natką pietruszki.


Mięsna potrawka z ciecierzycy / Etli nohut
Mięsna potrawka z ciecierzycy / Etli nohut

1 komentarz:

  1. Zazdroszczę Ci tej wiosny, ale do nas też powoli nadciąga, o czym świadczą ogromne potoki wody i błota dzisiaj wszędzie... Parasol mi wiatr połamał... Danie bardzo fajne. Poszłyśmy w podobną stronę widzę ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...