poniedziałek, 12 czerwca 2017

Menu ramazanowe dzień 17 / Pieczone manty


manty z piekarnika
Manty z piekarnika

Witajcie.
Już jestem w Polsce. Egzaminy mam już za sobą, jestem wolna jak ptak i mogę odpoczywać, zwiedzać i również gotować. Szkoda tylko, że pogoda nie jest letnia. Dość zimno, nie ma słońca i pada deszcz. Ale w końcu mamy czerwiec, do lipca jeszcze daleko :) Tegoroczne wakacje w Polsce tak jak każde poprzednie spędzimy pod znakiem dobrej zabawy. Najważniejsze by dzieci były zadowolone, na tym mi najbardziej zależy. W tym roku poprzeczka została podniesiona do maksimum, oby tylko pogoda dopisała.
Co do działalności bloga, jak najbardziej będę kontynuowała publikację nowych przepisów, opisywała miejsca, które zwiedzamy i podpowiadała gdzie można zjeść coś smacznego lub wręcz przeciwnie lepiej nie zaglądać.
Dzisiaj mam dla Was szybki przepis na pyszne manty. Od dawna planowałam je zrobić niestety zwlekałam i zwlekałam a wszystko dlatego, że mój mąż lubi turecką klasykę a ta potrawa to modyfikacja dla zapracowanych kobiet. Kiedy się zdecydowałam je przygotować, reakcja męża bardzo mnie zaskoczyła. Stwierdził, że potrawa bardzo mu smakuje i mógłby ja jeść co tydzień :) Hmmm ze względu na to iż jest kaloryczna nie planuję jej robić aż tak często ale raz w miesiącu dlaczego nie :)

Pieczone manty 
  • 2 płaty ciasta yufka 
  • 200g mięsa mielonego
  • cebula
  • natka pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • ostra papryka pul biber
  • szklanka jogurtu
  • ząbek czosnku
  • łyżka masła
  • łyżeczka słodkiej papryki w proszku
Mięso mielone mieszamy z cebulą starta na tarce, dodajemy sól, pieprz, posiekaną natkę pietruszki i ostra paprykę pul biber. Płat ciasta yufka rozkładamy i przecinamy na pół. Przy równym długim brzegu układamy cienki pasek mięsa i dokładnie zwijamy w rulon. Rulon kroimy na kawałki długości 2 cm i układamy je pionowo w formie do pieczenia wysmarowanej masłem. Tę samą czynność powtarzamy z kolejnym płatem ciasta yufka. Ułożone w formie manty pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni aż się zarumienią. W tym czasie przygotowujemy sos jogurtowo czosnkowy. Do jogurtu dodajemy szczyptę soli i zmiażdżony ząbek czosnku. W małym rondelku roztapiamy masło i gdy przestanie się pienić dodajemy słodką paprykę w proszku.  Upieczone maty wykładamy na talerz polewamy sosem jogurtowym i roztopionym masłem.

Manty z piekarnika
Manty z piekarnika

Menu ramazanowe dzień 17

Sahur:

Fritata ze szparagami

http://turcjaodkuchni.blogspot.com/2016/05/fritata-ze-szparagami.html


















Iftar:

Libańska zupa z soczewicy


http://turcjaodkuchni.blogspot.com/2016/06/menu-ramazanowe-dzien-10-libanska-zupa.html
Pieczone manty

Etimek tatkisi - sucharkowy deser

http://turcjaodkuchni.blogspot.com/2015/02/etimek-tatls-sucharkowy-deser.html

3 komentarze:

  1. Sama od nie wiem jak dawna przymierzałam się do tej potrawy. Ostatnio znowu oglądałam jej zdjęcia i zastanawialam sie czy to nie wyjdzie za suche. A tu prosze przepis u Pani=) i wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suche nie jest, tłuszcz i sok mięsny powoduje, że manty są miękkie a sos jogurtowy dodatkowo je nawilża. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Dzis bede je robila pierwszy raz. Jestem ciekawa. Wierze na slowo ze sa pyszne. To jest nie pierwsza potrawa z Pani blogu ktora robie i zawsze wszystko wychodzi pyszne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...